מנהל פרויקטים
מנהל פרויקטים
מנהל פרויקטים הינו הגורם המשמש בין הלקוח, העובדים בפרויקט, הספקים וההנהלה לה עליו לדווח.
מנהל הפרויקטים הינו ''שותף'' של הלקוח.
עליו אמנם לעמוד בתנאי העסקה ולהשתדל אף לספק ללקוח יותר מאשר הוגדר במסגרת העסקה הן בעמידתו בזמנים והן באיכות המוצר או השירות המבוקש.
למנהל הפרויקטים מוגדר תקציב הנגזר מהעסקה מול הלקוח ולפי דרישות ההנהלה.
חברות וארגונים פועלים במישורים ומול לקוחות שונים ומכאן חשיבותו של מנהל פרויקט, כל מנהל לגופו הינה כשל יחידה עסקית נפרדת ומזכירה אף את עבודת המנכ''ל המתמרן בין הגורמים השונים לשביעות רצון הלקוח.
כלים ומדדים שונים, בהם מערכות ERP מורכבות פותחו במהלך השנים למדידת ביצועיו של מנהל הפרויקט ולסיוע עבורו בהתמודדותו מול הגורמים השונים בהם דרישות הלקוח, תקציב הנהלה, לחץ הספקים וטענות העובדים בפרויקט.